Rudolf Beňo si splnil svoj dlhodobý nesplnený sen

R5PF5764
Foto: Petr Frýba

Niektorí ľudia sa do motoristického športu zapájajú v útlom veku, iní až v čase dospelosti, či v strednom veku. A práve do poslednej kategórie patrí okruhár Rudolf Beňo.


Foto: Petr Frýba

Štyridsaťtri ročný Rudolf Beňo si vstupom do pretekárskeho auta splnil dávny sen. Ten bol síce o inej disciplíne, ale to vôbec nevadí. 

„Musím povedať, že som mal dlhoročný nesplnený sen. Tým snom bolo začať jazdiť rally. Snáď aj z dôvodu pribúdajúcich rokov som však nakoniec skončil na okruhu. Nechcem tým povedať, že by rally disciplína nebola pre mužov stredného veku, to v žiadnom prípade nie. Skôr som tým chcel povedať, že rally je predsa len asi viac nebezpečnejšie a treba na zvládanie auta viac skúseností,“ začal s rozprávaním Rudolf Beňo.


Foto: Petr Frýba

Múdry človek si aj dlhoročný sen plní postupne a nevhupne do toho bez prípravy. A takto to urobil aj Rudolf Beňo.

„Skôr ako som vôbec sadol do pretekárskeho auta, dohodol som si kurz s Poliakom Mateuszom, ktorý tieto kurz realizuje na poľskom Silensiaringu. Musím povedať, že to bola fantázia, jazdili sme na Audi R8 plus a v priebehu pár hodín mi inštruktor vštepil hlavné zásady jazdenia na okruhu, akú treba držať stopu, ako presne trafiť apex zákruty, ako rozmýšľať nad samotnou traťou a podobne. Musím povedať, že mi to neskutočne pomohlo.“ 


Foto: Petr Frýba

Po získaní jazdeckej licencie Slovenskej asociácie motoristického športu, plánoval Rudo vstup do seriálu FIA Central European Zone pretekov automobilov na okruhu. Ako náradie, na ktorom Rudo bude bojovať o body bolo zvolené vozidlo Mazda MX-5ND a slovenský Aries Racing, ktorý sa staral o zázemie a jeho mechanici o funkčnosť techniky. Prvé preteky v prípade Rudolfa sa konali začiatkom mesiaca na rakúskom Red Bull Ringu. Už od tréningu bolo jasné, že mu Mazda MX-5ND sadla, pričom svoj čas na kolo neustále zlepšoval. Dokonca medzi tréningom a kvalifikáciou sa dokázal zrýchliť o päť sekúnd, čo na štvorkilometrovom okruhu je neskutočne veľa. V samotných pretekoch nasledovali ďalšie vylepšenia časov a nakoniec sa dostavilo aj víťazstvo v triede.

„Som veľmi šťastný, že sa mi podarilo odjazdiť debutové preteky a ešte aj brať pohár za víťazstvo. Nesmierne ma teší progres a konzistentné časy, ktoré sa mi darilo jazdiť. Aj naďalej pristupujem k pretekom s veľkou pokorou a budem sa snažiť postupne získavať ďalšie a ďalšie skúsenosti. Za to, že môžem robiť tento šport by som chcel poďakovať mojej manželke a celej rodine, ktorí ma v tomto mojom úsilí podporujú, ale aj Braňovi Mičkovi za cenné rady a samozrejme Paľovi Cireňovi a jeho Aries Racingu za to, že sa o mňa, aj auto veľmi dobre starajú,“ doplnil Rudolf Beňo.


Foto: Petr Frýba

Tak ako už Rudo spomínal, o neho samého, ale aj Mazdu MX-5ND sa stará nielen na pretekoch Aries Racing za ktorým stojí Pavol Cireň.

„Som rád, že sa Rudolf rozhodol spolupracovať s našim tímom. Snažíme sa mu dať podporu, ale aj dobré rady a on ich aj počúva. Čo sa týka progresu ktorým napreduje, ten je jednoznačne značný. Aj teraz na Red Bull Ringu sa neustále zlepšoval a to aj napriek faktu, že debutové preteky pre neho neboli ľahké. Samozrejme zapotili sme sa aj my v Aries Racingu a hlavne naši mechanici. Ale všetko sme zvládli a domov sme išli s nadšením z dobre vykonanej práce,“ ukončil rozprávanie Pavol Cireň.


Foto: Petr Frýba

Teraz čakajú Rudolfa a Aries Racing dva voľné víkendy a následne ďalšie preteky zaradené do seriálu FIA CEZ v poľskej Poznani.

Miro Majláth 

FOTOGALÉRIA

Partneri tímu