Rudolf Beňo si splnil svoj dlhodobý nesplnený sen
Niektorí ľudia sa do motoristického športu zapájajú v útlom veku, iní až v čase dospelosti, či v strednom veku. A práve do poslednej kategórie patrí okruhár Rudolf Beňo.
Štyridsaťtri ročný Rudolf Beňo si vstupom do pretekárskeho auta splnil dávny sen. Ten bol síce o inej disciplíne, ale to vôbec nevadí.
„Musím povedať, že som mal dlhoročný nesplnený sen. Tým snom bolo začať jazdiť rally. Snáď aj z dôvodu pribúdajúcich rokov som však nakoniec skončil na okruhu. Nechcem tým povedať, že by rally disciplína nebola pre mužov stredného veku, to v žiadnom prípade nie. Skôr som tým chcel povedať, že rally je predsa len asi viac nebezpečnejšie a treba na zvládanie auta viac skúseností,“ začal s rozprávaním Rudolf Beňo.
Múdry človek si aj dlhoročný sen plní postupne a nevhupne do toho bez prípravy. A takto to urobil aj Rudolf Beňo.
„Skôr ako som vôbec sadol do pretekárskeho auta, dohodol som si kurz s Poliakom Mateuszom, ktorý tieto kurz realizuje na poľskom Silensiaringu. Musím povedať, že to bola fantázia, jazdili sme na Audi R8 plus a v priebehu pár hodín mi inštruktor vštepil hlavné zásady jazdenia na okruhu, akú treba držať stopu, ako presne trafiť apex zákruty, ako rozmýšľať nad samotnou traťou a podobne. Musím povedať, že mi to neskutočne pomohlo.“
Po získaní jazdeckej licencie Slovenskej asociácie motoristického športu, plánoval Rudo vstup do seriálu FIA Central European Zone pretekov automobilov na okruhu. Ako náradie, na ktorom Rudo bude bojovať o body bolo zvolené vozidlo Mazda MX-5ND a slovenský Aries Racing, ktorý sa staral o zázemie a jeho mechanici o funkčnosť techniky. Prvé preteky v prípade Rudolfa sa konali začiatkom mesiaca na rakúskom Red Bull Ringu. Už od tréningu bolo jasné, že mu Mazda MX-5ND sadla, pričom svoj čas na kolo neustále zlepšoval. Dokonca medzi tréningom a kvalifikáciou sa dokázal zrýchliť o päť sekúnd, čo na štvorkilometrovom okruhu je neskutočne veľa. V samotných pretekoch nasledovali ďalšie vylepšenia časov a nakoniec sa dostavilo aj víťazstvo v triede.
„Som veľmi šťastný, že sa mi podarilo odjazdiť debutové preteky a ešte aj brať pohár za víťazstvo. Nesmierne ma teší progres a konzistentné časy, ktoré sa mi darilo jazdiť. Aj naďalej pristupujem k pretekom s veľkou pokorou a budem sa snažiť postupne získavať ďalšie a ďalšie skúsenosti. Za to, že môžem robiť tento šport by som chcel poďakovať mojej manželke a celej rodine, ktorí ma v tomto mojom úsilí podporujú, ale aj Braňovi Mičkovi za cenné rady a samozrejme Paľovi Cireňovi a jeho Aries Racingu za to, že sa o mňa, aj auto veľmi dobre starajú,“ doplnil Rudolf Beňo.
Tak ako už Rudo spomínal, o neho samého, ale aj Mazdu MX-5ND sa stará nielen na pretekoch Aries Racing za ktorým stojí Pavol Cireň.
„Som rád, že sa Rudolf rozhodol spolupracovať s našim tímom. Snažíme sa mu dať podporu, ale aj dobré rady a on ich aj počúva. Čo sa týka progresu ktorým napreduje, ten je jednoznačne značný. Aj teraz na Red Bull Ringu sa neustále zlepšoval a to aj napriek faktu, že debutové preteky pre neho neboli ľahké. Samozrejme zapotili sme sa aj my v Aries Racingu a hlavne naši mechanici. Ale všetko sme zvládli a domov sme išli s nadšením z dobre vykonanej práce,“ ukončil rozprávanie Pavol Cireň.
Teraz čakajú Rudolfa a Aries Racing dva voľné víkendy a následne ďalšie preteky zaradené do seriálu FIA CEZ v poľskej Poznani.
Miro Majláth