Tri poháre pre ARIES RACING

Bol to síce iba debut na „príjemných“ Mazdách MX5, no Rasťo Mandzák i  Tomas Gašperák na Slovakia Ringu veľmi zreteľne naznačili svoj okruhový potenciál. 


Očakávania mladého revúckeho tímu ARIES RACING pred štartom na tohtoročnej Veľkej cena Slovenska boli naozaj skromné. Veď pre Rasťa Mandzáka to bol premiérový štart na okruhoch a pre Tomasa Gašperáka návrat na okruhy po dvojročnej prestávke, respektíve európska premiéra. Aj napriek technickým problémom však obaja nesklamali a odvážajú si zo Slovakia Ringu cenné trofeje.

„Sme príjemne prekvapení výkonmi oboch našich pretekárov,“ neskrýval spokojnosť po víkende šéf tímu, Paľo Cireň. „Rasťo zvíťazil v kategórii TC-1,6 v sobotu a Tomas ovládol rovnakú kategóriu v nedeľu. Tomas navyše pridal cenné tretie miesto v kategórii TC-2,0.  Po celý víkend v tíme vládla veľmi pozitívna atmosféra a hoci sa ani nám nevyhli problémy s technikou, dokázali sme to zvládnuť a vyťažiť z daných možností maximum. Po tejto skúsenosti sme presvedčení, že sme sa vydali správnym smerom a chceme pokračovať v našom snažení sa na okruhoch. Ďakujem našim pretekárom, mechanikom a členom tímu za predvedený výkon, no hlavne našim obchodným a reklamným partnerom, bez ktorých by to bolo oveľa ťažšie.“


Na štart sobotňajších pretekov nastúpili obaja pretekári tímu ARIES RACING v čele svojej kategórie, respektíve v strede celého štartového poľa. Lepšie vyštartoval Tomas Gašperák, ktorý predbehol niekoľko súperov a posunul sa dopredu o niekoľko pozícií. V polovici pretekov však jeho Mazda MX5 nečakane spomalila, a po dvoch ďalších zákrutách úplne zastala. „Stratil som tlak paliva,“ krčil bezradne ramenami Tomas. Mechanici neskôr odhalili, že problém bol v prívode paliva, keď odišlo relé. Na trati tak zostal Rasťo Mandzák, ktorý nezaváhal a udržal vedenie vo svojej kategórii.

„Mal som poriadnu trému,“ priznal statočný chlapík spod Muráňa. „Vnímal som, že Tomas mal problém a preto som o to viac chcel auto doviezť do cieľa. To sa podarilo. Som veľmi šťastný, že hneď pri prvom štarte sa nám podaril pekný výsledok. Vždy som sníval, že budem pretekať na okruhoch a teraz sa mi to začína plniť. Ďakujem všetkým, ktorí mi to umožnili a rozhodne rád by som v tom pokračoval.“ 


Nedeľa bola druhým súťažným dňom a obaja piloti tímu ARIES RACING mali nastúpiť aj do druhého šprintu. V závere dopoludňajšej kvalifikácie sa však Rasťovi pokazil diferenciál a na štart sa postavil iba Tomas Gašperák.

„Žiaľ, nemali sme náhradný diferenciál. Auto sme už nedokázali opraviť,“ potvrdil Paľo Cireň.


Povesť mladého tímu však výborne zachraňoval 19-ročný Gašperák, ktorý dokázal na trati zviesť nádherne vyrovnaný súboj so silnejšími vozidlami a nakoniec nielen vyhrať vlastnú triedu, ale presadil sa aj medzi silnejšími autami.

„Naše auto nemá výkon, aký mali naši súperi. Dokázal som ich udržať iba v technických častiach okruhu. Na rýchlych úsekoch na mňa získavali cenné sekundy,“ vysvetľoval talentovaný Austrálčan so slovenskými koreňmi, ktorý v treťom kole vynikajúcim predbiehacím manévrom zaskočil oboch súperov a posunul sa rovno o dve miesta v celkovom poradí! Zaskočení súperi následne kolidovali a stratený čas už nedokázali dobehnúť.


„Ak by som ich vtedy nebol predbehol, asi by sme sa naťahovali po celý zvyšok pretekov. V rýchlej záverečnej sekcii by si pozíciu vždy získali späť,“ priznáva Tomas, ktorý sa rýchlo rozpomenul na skúsenosti z vyšších tried. „Je to pekný návrat na trate po dvojročnej prestávke. Ďakujem Paľovi, ďakujem môjmu otcovi a ďakujem celému tímu za príležitosť,“ povedal po pretekoch veľmi skromný a tichý Austrálčan so slovenskou licenciou, ktorý naznačil, že so silným autom by azda vedel poriadne popreháňať súperov. 


Ak sa nič mimoriadne nestane, tak tím ARIES RACING by mal pokračovať už o dva týždne štartom na Masarykovom okruhu v Brne, kde by mali znova štartovať obaja piloti. Tentoraz  už proti silnejšej konkurencii z TWC5 Mazda MX5 Cupu.

Ľuboš Kašický

null

Partneri tímu