Úspešný súťažný návrat Paľa Cireňa
Jedným z posledných podnikov aktuálnej sezóny pre mladý revúcky tím ARIES RACING bol štart na pretekoch populárneho rakúskeho Histo Cup-u. Finále série sa konalo na dobre známom Masarykovom okruhu v Brne.
Pôvodne mal štartovať čerstvý dvadsiatnik Tomas Gašperák, ktorý si už Masarykov okruh premiérovo vyskúšal mesiac predtým, počas Majstrovstiev Slovenska (MMSR PAO). Slovákovi z Brisbane však plány prekazili nečakané pracovné povinnosti a tak sa do súťažného kokpitu Mazdy MX-5 napokon neplánovane posadil Paľo Cireň. „Do pretekov bol prihlásený Tomas, ale na poslednú chvíľu sme to museli zmeniť,“ vysvetľuje Paľo. „Ja som za súťažným volantom nesedel prakticky od vlaňajších pretekov v Brne, respektíve Autoshow na slovenskom ringu. A to už bude pomaly rok.“ Šéf mladého tímu však ukázal, že jazdiť nezabudol a v Brne zanechal dobrý dojem.
„Na Masarykov okruh jazdím rád. Je to veľmi pekný prírodný okruh s členitým charakterom, kde si to pretekári dobre užijú,“ pokračuje Cireň. „My sme štartovali v sérii Young Timerov, ktorý je pre vozidlá vyrobené v rokoch 1986-2004. Podľa výkonu je rozdelený do niekoľkých tried a na štarte je preto poriadna tlačenica (poznámka: cez štyridsať vozidiel). Pre našu Mazdu je vypísaný Mazda Cup.“
Tu treba dodať, že rakúsky Histo Cup má bohatú tradíciu a diváci môžu na štarte vidieť skutočné klenoty histórie autošportu. Brno sa stalo nečakane dejiskom finálových pretekov sezóny, keď nahradilo pôvodné zrušené preteky. Nápor približne 140 tímov v paddocku však Moraváci zvládli znova excelentne a bohatý súťažný program bol parádnym vyvrcholením sezóny Histo Cup-u 2021.
„Sobotňajšia kvalifikácia bola azda najnáročnejšia,“ hodnotí Paľo Cireň. „Mimoriadne hustá premávka na trati mi prakticky nedovolila zajazdiť ani jedno čisté kolo. Naša mazda sa výkonom nemôže porovnávať s ostatými vozidlami a tak som neustále musel pozorne sledovať situáciu okolo seba, aby som neblokoval rýchlejšie autá.“
Revúčan si chcel napraviť chuť v nedeľňajších prvých pretekoch. Po vydarenom štarte sa posunul na druhé miesto v triede, no potom prišla havária v čele pretekov, ktorá privolala na trať bezpečnostné vozidlo. Pretekári sa tri kolá vozili vo vláčiku. Po reštarte Cireň znova chvíľu atakoval prvú mazdu, ale nečakane stratil výkon a musel spomaliť.
„Uvoľnil sa jeden kontakt. Motor nedostával dostatočnú zmes a klesol výkon,“ objasnil sklamaný pretekár tímu ARIES RACING, ktorý napokon preteky dokončil na treťom mieste v triede.
Popoludní sa potom jazdili druhé preteky. Opravená Mazda MX-5 podržala Paľa Cireňa v súbojoch na trati a tím sa napokon radoval z druhého miesta.
„Počas celého víkendu som sa zrýchľoval a druhým miestom som mohol potvrdiť konkurencieschopnosť nášho tímu,“ potešil sa pretekár a šéf tímu v jednej osobe, Pavol Cireň. „Myslím si, že víkend môžem pokojne hodnotiť ako vydarený. Získali sme cenné skúsenosti a nestratili sme sa v konkurencii. Ďakujem našim partnerom a tiež našim fanúšikom za podporu. Ak sa nič nezmení, tak verím, že sa znova vidíme v polovici novembra na tradičnom podujatí Autoshow na Slovakia ringu.“
Ľuboš Kašický